Seminar i duhovna obnova za vjeroučitelje Vrhbosanske nadbiskupije
U organizaciji Katehetskog ureda Vrhbosanske nadbiskupije i Nadbiskupijskog centra za pastoral mladih „Ivan Pavao II.“ u prostorijama Centra organiziran je seminar i duhovna obnova za vjeroučitelje Vrhbosanske nadbiskupije u razdoblju od 15. do 17. studenog 2024. godine. Nastavno na prošlogodišnji seminar, i ovogodišnja je tema bila „Novi kurikulum nastavnog predmeta Katolički vjeronauka“, s naglaskom na vrednovanje u nastavi prema ishodima.
Susret je započeo u večernjim satima pozdravom i dobrodoslicom predstojnika dr. sc. don Tome Mlakica i ravnatelja Centra dr. sc. vlc. Sime Marsica. Nakon zajedničkog objeda vjeroučitelji su se susreli sa župnicima žepačkog kraja preč. Predragom Stojčevićem i fra Željkom Brkićem, na temu „Odnos/suradnja vjeroučitelja i župnika“. Ističući važnost poslanja vjeroučitelja, koje proizlazi iz krsne milosti, najvažniji je cilj životom, ponašanjem, riječima pokušati dati mladima Krista kako bi Ga služili. Na tom putu, potrebna je zajednička suradnja kroz otvorenu komunikaciju i župnika i vjeroučitelja, uz realna očekivanja i jednih i drugih.
Drugi dan je središnja tema bilo uvođenje novog kurikuluma u nastavu Katoličkog vjeronauka. Na početku su voditelji radionica Ivana Hac, vjeroučiteljica u Obrtničkoj školi u Osijeku, i Ivan Mikolić, ravnatelj Katoličke škole u Virovitici, nadovezujući se na prošlogodišnju temu seminara o ishodima, objasnili način vrednovanja prema kurikularnom pristupu. Novi kurikulum u središte stavlja učenika i vrednovanje proizlazi iz samih ishoda. Kroz tri radionice „Vrednovanje u predmetu Katolički vjeronauk“, „Povratna informacija i metode formativnog vrednovanja“ i „Rubrike i sumativno vrednovanje“, vjeroučitelji su imali priliku uočiti razliku između dijagnostičkog, formativnog i sumativnog vrednovanja, odnosno razlikovanje vrednovanja kao učenje, vrednovanja za učenje i vrednovanja naučenog. Za kvalitetno i potpuno vrednovanje nužno je postići konstruktivno poravnanje, da su ishodi i ono što se vrednuje izjednačeni. Bilo koja vrsta vrednovanja daje povratnu informaciju i učeniku i roditeljima te ona treba biti precizna, konkretna, usmjerena na aktivnost a ne na osobu. Kvalitetna povratna informacija liječi demotiviranost kod učenika.
Nakon stručnog dijela i završetka radionica večernje euharistijsko slavlje u kapelici Centra predmolio je pastoralni suradnik don Mislav Anton Botica, uz koncelebraciju don Šime Maršića i don Ivana Karače.
Posljednji dan seminara započeo je duhovnim impulsom fra Mire Relote. U susretu s vjeroučiteljima fra Relota im je želio posvjestiti važnost poslanja i svjedočenja katoličke vjere u svakodnevnom radu s djecom i mladima. Biti vjeroučitelj ne znači samo navješćivati i prenositi, nego, napose, živjeti vjeru. Velika je odgovornost na svima jer se posebno u današnjem vremenu prati sve. Potrebno je biti jasan u nastupu i dobro se pripremiti da se ništa ne bi izvuklo iz konteksta. Jedino izgarajući jedni za druge može se pomoći djeci i mladima da upoznaju i sve više vole Gospodina.
Susret je završio slavljenjem euharistije koju je predmolio provincijal Franjevačke provincije Bosne Srebrene fra Zdravko Dadić, uz koncelebraciju don Šime Maršića, fra Mire Relote i don Mislava Antona Botice.
Marija Glavaš, vjeroučiteljica